Schema zaterdag 17 oktober

Hieronder staan de schemas die we zouden gaan lopen met de gehele groep. Train zelf, of met maximaal 3 anderen en hou dit schema als leidraad. Deze week trainen we met het vaartspel.

Doel: kracht en uithouding, dankzij tempowisselingen verbetert het je uithoudingsvermogen.

Accent op vaartspel en het off road lopen en ook wel trail. Liefst op strand, bos of duinen.

Doe een rustige warming-up van 10 à 15 minuten. Zo bereidt je je spieren voor op de versnellingen.

Alleen met 2, 3, of 4 lopers doen, speel met je snelheid door gedurende een korte periode je hardlooptempo te verhogen (naar die boom, naar het stoplicht) gevolgd door rustig hardlopen om te herstellen. Één persoon verzint wat er gedaan wordt en de rest volgt. Na enige tijd – 1 á 2 minuten – wordt een andere uit de groep de leider. Loop je alleen, dan kun je het vaartspel gebruiken als een speelse manier om je training af te werken: bv 3 lantaarnpalen snel en 3 rustig.

5 km groepen en starters

Doe 2 blokken van 6 minuten in je (duur)training van 45 minuten.

10 km groepen

Doe 2 blokken van 8 minuten in je (duur)training van 70 minuten.

Halve marathon groepen

Doe 2 blokken van 12 minuten in je (duur)training van 90 minuten.

Succes en ondanks alles toch veel plezier met dit schema!