Schema 24 oktober

Hieronder staan de schemas die we zouden gaan lopen met de gehele groep. Train zelf, of met maximaal 3 anderen en hou dit schema als leidraad. Deze week doen we de minutenloop intervalduur.

  • Duurloop 1 = HF 120-140   rustige duurloop
  • Duurloop 2 = HF 130-150   vlotte duurloop
  • Duurloop 3 = HF 150-170    snelle duurloop

Doel: verbeteren algemene uithouding duurvermogen en onderhoud.

5 km groepen en starters

Loop rustig 6 a 10 minuten in met onderweg dynamische oefeningen en wat loopscholing.

Vervolgens in je duurloop 3 blokken van 4 minuten duurloop 2, tussendoor 4 a 6 minuten rustig herstellen/dribbelen.

Omvang 4 a 7 km.

10 kilometer groepen

Loop rustig 10 a 15 minuten in met onderweg dynamische oefeningen en wat loopscholing.

Vervolgens in je duurloop 3 blokken van 7 minuten duurloop 2, tussendoor 5 a 6 minuten rustig herstellen/dribbelen.

Omvang 9 a 11 km.

Halve marathon groepen

Loop rustig 10 a 15 minuten in met onderweg dynamische oefeningen en wat loopscholing.

Vervolgens in je duurloop 3 blokken van 10 minuten duurloop 2, tussendoor 5 a 6 minuten rustig herstellen/dribbelen.

Omvang 15 a 17 km.